TemplateBuilding Forum  

Ga terug   TemplateBuilding Forum > Excel sjablonen > Clieop sjabloon
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 22 oktober 2009, 10:53
Devroos Devroos is offline
Junior Member

Standaard Foutmelding

Bij het wegschrijven van een clieopbestand met de template krijg ik foutmelding "Fout 75 tijdens uitvoering: toegangsfout bij pad of bestand".
Als ik dan de foutopsporing start staat de volgende zin geel gearceerd (blijkbaar is deze fout): Open ClieopNaam For Output As IntOutFile

Zou graag willen weten hoe dit op te lossen!
Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2009, 13:05
TemplateBuilder TemplateBuilder is offline
Administrator

Lightbulb Foutmelding

Hoi Devroos,

Het lijkt erop dat in het werkblad Transacties een mapnaam die niet bestaat of een bestandsnaam op is gegeven die niet correct is. Vul hier een correcte mapnaam (bestaand) in en een correcte bestandsnaam (niet leeg). Probeer als het nog niet lukt, netwerkpadnamen (G:\, Y:\) te vermijden en laat het clieopbestand op de locale schijf aanmaken.

Deze fouten worden voor zover ik weet netjes afgehandeld door het sjabloon.

P.S. Wat na een test een fout 75 geeft vanuit VB is als het clieopbestand nogmaals wordt aangemaakt met een bestaande bestandsnaam die als read-only is gemarkeerd. (eigenschappen bestandattributen). Daarnaast kan het zijn dat je niet geautoriseerd bent om iets in de opgegeven map te zetten en de map waarin het bestand wordt aangemaakt read-only is.

Om de foutmelding te voorkomen geef dan een map- en een bestandsnaam waarin je geautoriseerd bent om iets aan te maken of te overschrijven.

Gr. TemplateBuilder

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT. Het is nu 02:15.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.6.4
Copyright ©2000 - 2010, Jelsoft Enterprises Ltd.
TemplateBuilding 2006