TemplateBuilding Forum  

Ga terug   TemplateBuilding Forum > Excel sjablonen > FotoLijst sjabloon
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 5 september 2007, 08:58
WillemHoek WillemHoek is offline
Junior Member

Standaard Bestandsformaat afbeeldingen verkleinen

Ik heb de fotolijst gedownload en vind het een erg handige tool. Ik had normaal gesproken ook altijd last van het gegeven dat de afbeeldingen bij het filteren van een lijst over elkaar heen vallen.

In mijn eigen fotolijst kon ik echter de afbeeldingen comprimeren naar web kwaliteit. Is dat ook mogelijk wanneer een foto in een opmerking geplaatst is? Ik heb het nog niet kunnen vinden.

Iedere keer wanneer ik nu een foto toevoeg, wordt het Excel bestand ca. 2,5 Mb groter (= gem. bestandsgrootte).
Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2007, 09:30
TemplateBuilder TemplateBuilder is offline
Administrator

Standaard

Hoi Willem,

Helaas heb ik geen functionaliteit ingebouwd waarmee afbeeldingen in omvang (KB) worden verkleind. Hiervoor zul je andere hulpmiddelen moeten gebruiken die hiervoor meer geschikt zijn.

In principe kun je de afbeeldingen met behulp van deze hulpmiddelen "panklaar" maken. Naast het verkleinen van de omvang van de afbeelding op schijf (KB) kun je ook de afbeeldingsgrootte (pixels hoogte, breedte) van de in de excellijst te importeren afbeeldingen aan elkaar gelijk maken. Hierdoor wordt de layout van de lijst verfraait.

Kortom is het naar aanleiding van jou probleem aan te bevelen de afbeeldingen in andere hulpmiddelen "voor te bewerken"

Gr. TemplateBuilder

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT. Het is nu 13:23.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.6.4
Copyright ©2000 - 2010, Jelsoft Enterprises Ltd.
TemplateBuilding 2006